
من بعنوان عضو کوچکی از جامعه دارم نظرم را بیان میکنم فردی با تحصیلات
لیسانس و از دیار شهر کوچکی به اسم مهر شاید شاید ادم هایی که در کلان شهر
ها زندگی میکنن و تصمیمات کلان میگیرن از من قدرت درک و تجزیه و تحلیلشان
بهتر باشه ولی من هم نظر خودم میگم
چت کردن گناه است یا جرم ؟؟؟
اگر گناه است به کدامین دلیل ؟
اگر جرم است چرا و به چه دلیل ؟
کل دنیا منحرف اند کل دنیا ظالمند کل دنیا فساد اخلاقی دارن فقط ما خوبیم
همه این نرم افرارها شبکه های اجتماعی واسه غربه تا ما را بدبخت کنن !!!!
تا کی باید چوب اینجور عقب ماندگی ها را بخوریم؟؟؟
موقع فیلترینگ به سرعت نور کار میکنن اما وقتی صحبت از بالا بردن سرعت
اینترنت میشه میگن تا سال دیگه تا سال دیگه تا سال دیگه.... و این داستان
ادامه دارد
چت، معنایی ساده، پیش پا افتاده و اصولا غیر مبتذل دارد. چت کردن یک عمل انسانی و پذیرفته شده در تمام جوامع است.
هیچ چیز مطلقی در جهان وجود ندارد تنها مطلق هستی پرودگار است که ذاتش پاک
و جز خوبی نیست بقیه مخلوقات او به جز فرشته ها و فرستگانش ، از جانداران
گرفته تا اشیا هم صفات خوب دارن هم بد .
این دیگر به من و شما نوعی بستگی دارد از وسایل در دسترسمان چطور استفاده کنیم ...
آری چت ممکن است فضای مناسبی برای خیلی از افراد سود جو برای خراب کاری و
فساد باشد اما خوب است این را بدانیم کسی که ذات خرابی دارد چه در چت باشد
چه در دنیای واقعی کار خود را میکند .
من همیشه چت کردن را به یک چاقو تشبیه میکنم که شاید تشبیه خوبی باشد.
چاقو در عین حال که برنده و خطرناک است اما استفاده های بسیار کاربردی دارد.
چت کردن هم همین است برنده است ولی سازنده هم است .بستگی دارد کی بخواهد چه استفاده ای از آن بکند.
آقای مسئول حرفم با شماست حتی بهترین پادزرها برای انواع بیماری ها هم
عوارض دارد . حتی با چاقوی اشپز خانه هم میشود مرتکب قتل شد. شما که بفکر
اصلاح امور ایران عزیزمان هستید چطور است تمام پادزرها و داروها را جمع
کنید چون همه داروها عوارض منفی هم دارند. تمام چاقو ها و ... جمع شوند چون
ممکن است یکی در عین خشونت نفهمد و چاقویی که در اشپزخانه کنار دستش
گذاشته بردارد و به بقیه صدمه بزند .
آری همین چاقوی اشپز خانه معمولی که استفاده از ان مجاز است .
ولی مردم بدون چاقو چطور کارهایشان انجام دهند . یا باید مردم ناخن بلند
بگذارند و با ناخن هایشان میوه پوست بگیرند و اشپزی کنند یا اینکه چطوره
یه مصوبه ای تصویب کنید که تولید و استفاده چاقو در منازل با طول بیش ازسه
سانتی متر مجاز نیست تا نشود با ان مرتکب قتل شد
بهتر است کمی منطقی تر باشیم کسی که قاتل است با دندادن هم میتواند طرفش را خفه کند.
در زیر نظر چند نفر در مورد فیلترینگ ویچت قرار میدهم که در سایتهای مختلف خواندم :
* آقای یا خانم محترم منو دوستام از ویژگی کنفرانس ویچت برای بحث های
علمیمون بین تعداد زیادی از دوستان استفاده می کردیم. آخه چرا اینا همیشه
نیمه خالی لیوان رو می بینن؟!!!!!!!!
* من یک کارخانه دار هستم و اکثر محصولاتم صادر میگردد
وی چت بهترین و دسترس ترین وسیله ارتباطی با مشتریانم در خارج از کشور بود
حالا چه کنم
درحالی که MMS نداریم و سیستم مخابراتی ما بسیار کند و پر ایراد هست
چرا در دولت تدبیر و امید ،این اتفاق افتاد نمیدانم
* من به عنوان مشاور تو يه مركز دولتى چند سال كار كردم و اكثر مراجعانى
كه به خاطر مفاسد اخلاقى ميومدن تو خانواده هايى بودن كه روح خانوادشون هم
از كارهاى بچشون بى خبر بود و مذهبى بودن و اصلاً ماهواره و اينترنت تو
خونه نداشتن . اما بچه هاشون تو جمع دوستان بيرون منزل همه مفاسد اخلاقى رو
از نزديك تجربه ميكردن! يكم فكر كنيد ، تو جامعه ما همه چيز محدود شده و
همه فكر مردم نه فقط جوانها به ديدن عكس و تصويو و فيلم مستهجن شده!
خانومها آرايش و عمل زيبايى و مد! پسرها و دخترها اعتياد و دوست از جنس
مخالف و...! و.... واقعاً چرا؟ اين همه محدوديت چى رو حل كرد؟
بله این گوشه ای از حرف مردمان دیار من بود.
مسئول محترم بهتر است این نکته هم بگویم بسیاری ازطلاق ها نیزاتفاق افتاده
که زن بامرد بیگانه تصاویرمستهجن واس ام اس های غیراخلاقی ردوبدل کرده
اند.نمونه اش راهم می توان در پرونده دادگاه به وفور یافت .اگرافرادی به
اخلاقیات پایبند نیستند و فرهنگ استفاده ازوسائل ارتباط جمعی را ندارنداز
بی تقوایی آنهاست اینگونه افراددرشیشه شان کنی کارخود می کنند .
ویرانگر.ویرانگراست .
در کل مشکل فیلترینگ این است که برای سطح فکر و عقل ضعیف ترین کاربران در
نظر گرفته می شود، گویی پدر خانواده ای فرزند سه ساله ای دارد و برای آن که
این کودک شی ء کوچکی به دهان نبرد یا این که از پله ها نیافتد و .... همه
جا را پوشانده و ابزار و وسایل را از دسترسش دور می کند در حالی که مردم
باید خودشان تصمیم بگیرند، البته این امری ناگزیر است که همین الان هم دولت
ها و کارگروهها قادر به جلوگیری از آن نیستند فقط کار را مشکل تر می کنند.
هم اینک دهها روش عبور از فیلتر هست که به راحتی و با یک ای میل نرم افزار
مورد نظر را برای افراد می فرستند. جلوی کدام بخش از فناوری های جدید که
مثل سیل هر روز پر قدرت تر از دیروز رها می شود را می تواند گرفت؟؟
باید به جای کودک فرض کردن مردم و تصمیم گرفتن برای آنها باید نرم افزارهای
کنترلی را در اختیار خانواده ها قرار داد، برای آنها نصب کرد، در تلویزیون
آموزش داد.
این ممنوعیت هااز سال 1984 ی تا حالا دیدیم
تلکس
فکس
دستگاه پلی کپی
شطرنج
شلوار جین
پیراهن آستین کوتاه
یقه باز
ویدئو
ماهواره
اینترنت
وقتی الان به این فکر میکنیم یک زمان داشتن دستگاه ویدئو جرم بود خنده مان میگیرد . پس الان کاری نکنیم که ایندگان به ما بخندند.
ایندگان ایران پیش کش کاری نکنیم که کشور های دیگر به ما بخندن و کارهای ما را بهانه نقص حقوق بشر در ایران قرار دهند.
تجربه و گذشته نشان داده هرچه محدودیت ها بیشتر باشد تمایلات برای رفتن به
سمت انها بیشتر میشود این یک حقیقت غیر قابل انکار است که بر هیچ کس
پوشیده نیست.
واما حرف اخرم :
مسئول محترم بجای ایجاد محدودیت ها بهتر است فضا برای کسب و کار وتحصیل
جوانان فراهم کنید تا بجای اینکه از روی بیکاری سرگرم کار کردن با این نرم
افرارهای باشند و روز و شب خودشان را سپری کنند به دنبال کار وزندگی
خودشان باشد.
مسئول محترم من میدانم شما به فکر اصلاح جامعه اید ولی شما صورت مساله را بد متوجه شده اید .....
مشکل جامعه ما نه بحث فرهنگ است نه این برنامه ها اتفاقا مردمان ما بافرهنگ
ترین مردمان جهانن و تمام مردمان دیگر کشورها به بهترین نحو از این برنامه
های ارتباط جمعی در جهت سهولت در انجام کارهای خود بهره میبرند .مشکل ما
بیکاری و هزینه های سنگین تحصیل مشکلات خانوادگی و مسکن است که افراد را به
استفاده بی رویه و ناصحیح از ابزار های در دسترس خود می اورند.
