نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت: 17:6
شاید تا به حال به فکر یافتن راهی بودین که کامپیوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهید. این کار بسیار ساده است و با انجام این ترفند شما میتونین یک آیکون به دسکتاپ یا Quick Launch اضافه کنید که با یک ضربه ماوس بر روی آن سیستم شما در حالت Lock قرار میگیره! به همین سادگی!  برای اینکار:
بر روی فضای خالی از محیط دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کرده و

در پنجره باز شده ، در قسمت Type the location of the item کد زیر را عینأ کپی کنید»:





rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation user32.dll,LockWorkStation






بر روی Next کلیک کرده و در پنجره بعد نام Shortcut را تنظیم نمایید و دکمه Finish را بزنید تا کارتون تموم بشه.
با دوبار کلیک بر روی این شورتکات، کامپیوتر شما قفل میشه!
جهت سهولت بیشتر میتونید که شورتکات ایجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشید تا از این پس در هنگام نیاز با زدن یک کلید ماوس دستگاه شما در حالت Lock قرار بگیره.!



نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 20:23

با توضیحاتی که میدم دیگه فکر نکنم نیازی به اموزش تصویری باشه.خیلی آسون و راحته.....


1- IDM خودتون رو آپگریت یا نسخه جدید دانلود و نصب کنید (انجام دادن این مرحله بسته به علاقه شماست)...

2- به لوکیشن زیر بروید:


C:\Windows\System32\drivers\etc


و فایل hosts را با نوت پد باز کنید و کد های زیر را به آخر آن اضافه و بعد آنرا ذخیره کنید.


127.0.0.1 tonec.com
127.0.0.1 www.tonec.com
127.0.0.1 registeridm.com
127.0.0.1 www.registeridm.com
127.0.0.1 secure.registeridm.com
127.0.0.1 internetdownloadmanager.com
127.0.0.1 www.internetdownloadmanager.com
127.0.0.1 secure.internetdownloadmanager.com
127.0.0.1 mirror.internetdownloadmanager.com
127.0.0.1 mirror2.internetdownloadmanager.com
127.0.0.1 mirror3.internetdownloadmanager.com
127.0.0.1 star.tonec.com

توجه: امکان دارد فایل ذخیره نشود.برای حل این مشکل ابتدا دانلود منیجر را بسته و فایل hosts را به hosts.txt تغیر دهید. سپس فایل را که کد ها را به آن اضافه کرده اید ، در جایی دیگر ذخیره سپس نام آن را از hosts.txt به hosts خالی تغیر و در پوشه etc کپی کنید....

3- در مرحله آخر دانلود منیجر خود را باز کرده و از منوی REGISTRATION روی گزینه Registration کلیک و نام و یکی از کد های زیر را وارد کنید.(ایمیل هم ایمیل خودتان را وارد کنید)....



Name:E.K.H

Serials:

K7LWG-EM3BC-C1VQW-G86LD


1GYF3-852GM-5MQPM-1HW41


K5OBC-F8Y5Q-8K52U-J8PD0


7545P-2I5MN-J36E3-KN8CC


6E5NC-Q8889-MHC8W-I5AES


7EF3Q-P866X-8IATF-1MOTI


3EQ3K-U512C-LMGBL-OUE8E


GIN7P-CMNHE-1VUCL-1XA5L


CIQ2Z-TSPWW-UE75P-FB1F4


AHFAP-F758B-4JWKY-T7B1T

(شاید مرحله سوم نیاز نباشد و دکمه رجیستر برنامه از کار بیفتد.

خب دیگه حالا ای دی ام تون دائمی شده.....

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:9
ابزارک یا گجت (Gadgets) به وسایل و تجهیزات الکترونیکی نسبتا کوچکی گفته می‌شود که فناوری‌های نوینی در آنها به‌کار گرفته شده و هرکدام امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
مسواک‌های برقی، قوطی بازکن، تبلت و تلفن‌های همراه نمونه‌هایی از این گجت‌ها به شمار می‌روند.



تابه‌حال تلفن همراهتان در آب افتاده است؟
با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه، این مشکل برای بسیاری از کاربران پیش آمده و هنوز هم این مشکل ادامه دارد (صرف‌نظر از تلفن‌های همراه و تبلت‌های ضدآب) و کاربران بسیار زیادی تلفن همراه یا تبلتشان در آب می‌افتد! به‌نظر شما بهترین و ضروری‌ترین اقدام پس از خیس شدن تلفن همراه و تبلت چیست؟ آیا پاک کردن رطوبت روی دستگاه توسط یک دستمال کاغذی یا استفاده از سشوار راه حل خوبی است؟



امیدواریم هیچ وقت گجت شما خیس نشود اما اگر این اتفاق افتاد به شما توصیه می‌کنیم مجموعه اقدامات زیر را انجام دهید:

اقدام اول: منبع انرژی را قطع کنید

اگر تلفن همراه یا تبلت شما خاموش است پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه برای اطمینان از بروز اشکال یا سالم بودن دستگاه، آن را روشن نکنید! همچنین اگر دستگاهتان روشن است به سرعت آن را خاموش کرده و در صورتی که امکان خروج باتری از دستگاه وجود دارد این کار را انجام داده و بسرعت باتری را خارج کنید.



توجه داشته باشید رطوبت به تنهایی موجب خرابی دستگاه شما نمی‌شود، اما می‌تواند با عملکرد رسانایی خود بین قطعات الکترونیکی به‌کار رفته در دستگاه شما موجب اتصالات مختلف شده و دستگاه را از کار بیندازد. پس قطع منبع انرژی بهترین و اولین اقدام برای جلوگیری از بروز این اتصالات است.



اقدام دوم: جداسازی هرآنچه جدا می‌شود

قاب دستگاه، در باتری، کارت حافظه، سیمکارت، درپوش سوکت هدفون و هرچیز دیگری را که فکر می‌کنید براحتی از تلفن همراه یا تبلت شما جدا می‌شود جدا کنید تا هوا براحتی بتواند به دستگاه شما وارد و رطوبت نیز بتواند به‌راحتی از آن خارج شود!



اقدام سوم: اجرای عملیات مکش

تا این مرحله از کار منبع انرژی قطع شده است و قطعات متصل به دستگاه شما تا حد امکان از آن جدا شده و راه‌های مختلفی برای نفوذ هوا و خروج رطوبت ایجاد شده است. حالا ‌باید از یک جاروبرقی مجهز به نازل باریک مکش هوا استفاده کرده و به کمک آن رطوبت را از داخل دستگاه خود به بیرون مکش کنید. گاهی اوقات مکش رطوبت توسط دهان نیز می‌تواند تا حد بسیار زیادی دستگاه شما را از مرگ حتمی نجات دهد.



اقدام چهارم: خشک کردن

با طی مراحل قبل مقدار بسیار زیادی از رطوبت موجود در دستگاه شما خارج می‌شود اما همچنان توصیه می‌کنیم دستگاه را روشن نکنید چرا که کمی رطوبت نیز می‌تواند موجب از کار افتادن دستگاه شما و هدر رفتن تلاش‌هایتان بشود. پس از خروج بخش اعظم رطوبت به روش‌های فوق ‌باید نم موجود در دستگاه را نیز خشک کنید. برای این کار روش‌های مختلفی توصیه شده است که یکی از آنها قرار دادن دستگاه در برنج خام است. برای انجام این کار ‌باید ظرفی را پر از برنج کنید و دستگاه خود را برای مدت 48 ساعت تا دو هفته در آن قرار دهید. (زمان قرارگیری در برنج به میزان نفوذ رطوبت در دستگاه شما بستگی دارد)



اقدام پنجم: تست سلامت دستگاه

پس از مرحله خشک کردن نوبت به تست دستگاه می‌رسد. در این مرحله ‌باید دستگاه را از ظرف برنج درآورده و وضع ظاهری آن را بررسی کنید. در صورتی‌که نشانه‌ای از رطوبت در آن مشاهده کردید دوباره دستگاه را به داخل ظرف برنج بازگردانید (همچون وجود مه روی صفحه نمایش) در غیر این‌صورت به احتمال زیاد رطوبت دستگاه شما به‌طور کامل خشک شده است و می‌توانید با قرار دادن باتری در جای خود، آن را روشن کنید.
به احتمال قوی دستگاه شما مثل روز اول شروع به‌کار خواهد کرد!


هرگز این کارها را انجام ندهید

هرگز از سشوار، بخاری یا هر منبع حرارتی دیگر برای خشک کردن دستگاه کمک نگیرید. منابع حرارتی به‌راحتی قطعات الکترونیکی دستگاه شما را ذوب می‌کنند! در صورتی که قصد دارید از سشوار کمک بگیرید توجه داشته باشید فقط باد سرد آن برای این کار مناسب است. (استفاده از روش مکش توسط جاروبرقی نتایج بهتری را در پی خواهد داشت)


هرگز به خشک کردن دستگاهتان توسط دستگاه مایکروویو فکر هم نکنید!

 دستگاه مرطوب خود را تکان ندهید! شاید فکر کنید تکان دادن دستگاه موجب می‌شود رطوبت از آن به بیرون سرازیر شود، اما گاهی اوقات همین عمل موجب می‌شود رطوبت موجود در فضای بیرونی دستگاه نیز به داخل نفوذ کرده و میزان نفوذ عمیق‌تر شود.

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:9
ی از مشکلات شایعی که در محیط ویندوز ممکن است برای کاربران پیش بیاید ناپدید شدن ناگهانی نوار انتخاب زبان (Language Bar) در نوار تسک‌بار ویندوز است. به طوری که حتی با وجود فعال بودن گزینه‌ی مربوطه در کنترل پنل ویندوز، همچنان نوار انتخاب زبان نمایش داده نمی‌شود. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، در این ترفند نحوه‌ی رفع این مشکل را برای شما بازگو می‌کنیم.

پیش از هر کاری اطمینان پیدا کنید که نمایش Language Bar در Taskbar فعال شده است.



بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را زده و در Run عبارت Control Panel را وارد نمایید تا وارد محیط Control Panel ویندوز شوید. سپس Region and Language را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی باز شده به تب Keyboards and Languages بروید. سپس بر روی دکمه‌ی Change keyboards کلیک کنید. در پنجره‌ی جدید به تب Language Bar بروید. اکنون اطمینان پیدا کنید که گزینه‌ی Docked in the taskbar انتخاب شده باشد. در صورتی که این چنین نیست، این گزینه را فعال نموده و پنجره‌های باز را OK کنید.



اما در صورتی که این گزینه در Control Panel فعال است، اما همچنان خبری از نوار انتخاب زبان در تسک‌بار نیست، بدین صورت اقدام کنید:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره‌ی Run باز شود.
عبارت regedit را وارد کنید و Enter را بزنید تا پنجره‌ی Registry Editor گشوده شود.



اکنون به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run



حال در سمت راست پنجره و در فضای خالی آن راست‌کلیک کنید و از منوی New گزینه‌ی String Value را انتخاب نمایید.
نام این رشته را CTFMon قرار دهید.
بر روی این رشته دوبار کلیک کنید و مقدار Value Data را به شکل زیر وارد کنید:

“ctfmon”=”CTFMON.EXE”

در پایان سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.
خواهید دید که با راه‌اندازی مجدد ویندوز، نوار Language مجدد در Taskbar پدیدار شده است.



همچنین در صورتی که می‌خواهید بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد ویندوز و در همان لحظه نوار زبان را بازیابی کنید:
ابتدا کلیدهای Win+R را بزنید تا Run باز شود.
سپس عبارت CTFMON.EXE را وارد کرده و Enter بزنید.

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:8
کد Quick Response یا همان QR یک نوع بارکد دو بعدی است که توسط دستگاه‌های اختصاصی خواندن این کد و همچنین توسط اپلیکیشن‌هایی که بر روی گوشی‌های موبایل هوشمند نصب می‌گردد، خوانده می‌شود.
اهمیت این کدها که باعث استفاده‌ی روزافزون از آنها شده است این است که این کدها می‌توانند حاوی پیام‌های مختلفی باشند
و در هر محلی از فضای مجازی و واقعی قرار گیرند و کاربر می‌تواند به وسیله‌ی یک اسکن ساده توسط گوشی‌های موبایل هوشمند خود به این پیام‌ها دسترسی یابد.
روش‌های گوناگونی برای ساخت این کدها وجود دارد ولی ما در این ترفند روشی را برای شما معرفی می‌کنیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید به سرعت و به آسانی این کدها را ایجاد کنید.


  برای این کار:


ابتدا  آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر خود کپی کنید:

https://chart.googleapis.com/chart?chs=1...ht=qr&chl=


 اکنون می‌بایست در پایان آدرس فوق یعنی پس از علامت = ، متنی را که قصد تبدیل آن به کد QR را دارید وارد کنید.

به عنوان مثال برای ساخت یک کد QR که حاوی عبارت for است باید عبارت زیر را در نوار آدرس کپی کرده و Enter زد:

https://chart.googleapis.com/chart?chs=1...qr&chl=for


 اکنون کد QR مدنظر شما بر روی صفحه پدیدار می‌گردد و می‌توانید از طریق مرورگر خود آن را در قالب یک فایل تصویری ذخیره کنید.


نکته: اپلیکیشن‌های بسیاری برای خواندن کدهای QR طراحی شده‌اند.
یکی از این اپلیکیشن‌ها، QR Droid نام دارد که می‌توانید آن را برای گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید از مارکت بازار تهیه کنید:

http://cafebazaar.ir/app/la.droid.qr/?l=fa

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:8
واقعا هیچ چیز بدتر از این نیست که به صورت ناگهانی اطلاعات خود را از دست بدهیم. مخصوصا اینکه اطلاعات مهمی مثل اسناد مهم و فایل هایی باشند که امکان بدست آوردن مجددشان به هیچ وجه ممکن نباشد و یا به سختی انجام شود.

اما همیشه راهی وجود دارد تا بتوان اطلاعات را بازیابی کرد. گاهی اوقات ممکن است تمام مشکل شما، بارگذاری نشدن ویندوز باشد که در این صورت کارمان بسیار راحت است. گاهی اوقات نیز مشکلات سخت افزاری باعث بارگذاری نشدن ویندوز می شوند که باز هم کار سختی پیش رو نخواهیم داشت.



البته باز هم تاکید می کنیم که هیچ تضمیمنی وجود ندارد که اطلاعات شما قابل بازیابی باشند. مثلا اگر هارد درایو کامپیوتر شما آسیب دیده باشد کارتان بسیار مشکل خواهد بود و اگر مشکل خیلی شدید باشد، به احتمال زیاد راهی برای بازیابی وجود ندارد یا حداقل بدون داشتن دانش و ابزارهای پیشرفته بازیابی اطلاعات نمی توان امیدی به بازیابی مجدد فایل ها داشت.



اما در این مطلب می خواهیم روش هایی که می توان فایل ها را از یک کامپیوتر از کار افتاده بیرون کشید را با هم بررسی کنیم.



بارگذاری کامپیوتر با استفاده از دیسک زنده لینوکس یا دیسک نصب ویندوز
اگر مشکلات سخت افزار کامپیوتر شما مانع از بوت شدن ویندوز می شود، این روش کار نخواهد کرد. اما اگر به دلیل مشکلات نرم افزاری ویندوز بوت نمی شود، می توانید از نسخه های زنده لینوکس برای دسترسی به فایل های موجود روی هارد درایوتان استفاده نمایید. حتی با استفاده از دیسک نصب ویندوز نیز می توان به فایل ها دسترسی پیدا کرد. در ادامه با هم هر دو روش را بررسی می کنیم.



اگر سی.دی، دی.وی.دی یا فلش درایو لینوکسی دارید، کارتان راحت است. اما در صورتی که هیچکدام از این سه مورد را ندارید یا باید یکی از آنها را از بازار تهیه کنید و یا یکی بسازید. قبلا در مطلب ” همه آنچه که باید در مورد
Live CD و Live USB لینوکس بدانید ” در مورد ساختن دیسک یا فلش درایو لینوکسی توضیح داده ایم.



اکنون دیسک یا فلش لینوکسی تان را به کامپیوتر متصل کرده و آن را روشن کنید. در صورتی که توانستید کامپیوترتان را با لینوکس بوت کنید این نشان می دهد که سخت افزار سیستم تان مشکلی ندارد و در واقع این ویندوز است که آسیب دیده است. حالا کافیست وارد محیط لینوکس شده و یک فلش درایو یا هارد درایو اکسترنال به سیستم متصل کنید. خیلی راحت می توانید پارتیشن های تان را مشاهده کرده و فایل های مورد نظرتان را به فلش درایو یا هارد اکسترنال متصل شده به سیستم انتقال دهید.



اما دیسک ویندوز کمی داستانش متفاوت است. برای شروع دیسک نصب ویندوز را روی سیستم قرار دهید. اگر همه چیز به درستی پیش برود با پیغام
Press any key to boot from CD or DVD مواجه خواهید شد. در صورتی که این پیغام را مشاهده نکردید، باید تنظیمات بوت سیستم را تغییر دهید و اولویت اول آن را روی سی.دی یا دی.وی.دی قرار دهید.






حالا کلیدی را فشار دهید تا وارد محیط
Windows Setup شویم. در ادامه روی لینک Repair your computer کلیک کنید.






در صورتی که از ویندوز ۸ استفاده می کنید، از منوی
Troubleshoot زیر منوی Advanced options را انتخاب کرده و سپس Command Prompt را کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.






اما در صورتی که از ویندوز ۷ استفاده می کنید گزینه
Restore your computer using a system image you created earlier را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Next و سپس Cancel و مجددا هم Cancel را انتخاب کنید.



اکنون پنجره
System Recovery Options ظاهر می شود. حالا روی گزینه Command Prompt کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.






اکنون در خط فرمان دستور
notepad را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید. مشاهده خواهید کرد که برنامه نوت پد باز می شود. شاید فکر کنید در این وضعیت نوت پد به چه درد ما می خورد؟ در واقع از طریق این برنامه می توانیم به فایل های روی سیستم دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فلش درایو یا هارد اکسترنال انتقال دهیم. برای انجام این کار کافیست در برنامه نوت پد روی گزینه File و سپس Open کلیک کنید.






اکنون پنجره انتخاب فایل باز می شود. قبل از شروع هر کاری از قسمت پایین پنجره و بخش
Files of type گزینه All Files را انتخاب کنید تا همه فایل ها با هر فرمتی نمایش داده شوند.






توجه داشته باشید که روی هیچ فایل دبل کلیک نکنید. چون نوت پد سعی می کند تا آن را بارگذاری کند و کلا پروسه کاری ما را خراب خواهد کرد. اگر نوت پد هنگ کرد باید به در خط فرمان دستور
taskmgr را تایپ کرده تا تسک منیجر ویندوز باز شود. در تسک منیجر روی نوت پد کلیک کرده و روی دکمه End task کلیک کنید.






دوباره مراحل بالا را طی کرده و سپس فایل های تان را روی یک فلش درایو یا هارد اکسترنال کپی کنید.



اما در صورتی که مشکل از سخت افزار شما باشد باید سراغ پیچ گوشتی بروید و کیس را باز کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کند باید با باز کردن پشت لپ تاپ هارد درایو را خارج کنید. این کار کمی تخصصی است و در صورتی که آشنایی کامل با آن ندارید بهتر است کار را به افراد متخصص واگذار کنید.



در هر صورت باید هارد درایو را خارج کنید. اما قبل از شروع کار مطمئن شوید که جریان برق را از سیستم جدا کرده اید. حالا کابل را از هارد درایو جدا کنید






حالا هارد درایو را به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید و سیستم را روشن نمایید. حالا به راحتی می توانید به فایل های تان دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فش درایو یا هارد اکسترنال منتقل کنید.

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:3
مقالاتي كه حاوي اطلاعات باارزش هستند و دستورالعمل هاي خاص ارائه مي دهند، عموماً مورد استقبال قرار مي گيرند و خوانندگان فراواني دارند. در اينجا چند نكته در مورد نوشتن مقاله در وب را يادآور مي شويم.

1- اين نكته را بپذيريد كه نوشتن مقاله در دنياي آنلاين با نوشتن مقالات چاپي تفاوت دارد. زيرا افراد عادت دارند كه هنگام خواندن مقالات وب تنها مطالب را مرور كنند. صفحه را به سرعت حركت مي دهند و تنها به دنبال نكات كليدي هستند.



2- به مخاطبين مورد نظر خود فكر كنيد و براي آنها مطلب بنويسيد.



3- براي مقاله خود يك عنوان جذاب انتخاب كنيد كه توجه افراد را سريعاً به خود معطوف كند و آنها را به خواندن مقاله مشتاق كند.



4- عنوان مقاله بايد كوتاه نگه داشته شود، اما در انتخاب تيترهاي داخلي آزادي بيشتري داريد. با دقت آنها را انتخاب كنيد تا در لحظه خواننده را جذب خود كنند.



5- در نوشتن مقاله دقت كنيد و حرفه اي عمل كنيد. در مورد موضوعاتي كه از آنها اطلاع كامل داريد، مطلب بنويسيد. هيچ مطلبي را به طور اتفاقي و بدون پشتوانه علمي در مقالات خود نياوريد.



6- پاراگراف هاي مقاله بايد كوتاه باشند.



7- مقدمه چيني نكنيد و به سرعت به نكته اصلي نزديك شويد.



8- روي اطلاعات با ارزش براي مخاطبين خود تكيه كنيد.



9- اصل اختصار را رعايت كنيد. اکثر مردم مايلند به سرعت اطلاعات را دريافت كنند و معمولاً زمان محدودي دارند.



10- در نوشته خود از كلمات اضافه يا هم معنا استفاده نكنيد و مقاله را در حد 1500 كلمه نگه داريد. اكثر اشخاصي كه مقالات عالي را براي قرار دادن در سايت خود خريداري مي كنند، طرفدار مقالات بين 500 تا 2000 كلمه هستند. به صورت اجمالي سخن بگوئيد. اختصار نشان دهنده باارزش بودن نوشته است.



11- در متن مقاله از علامت تعجب (!) براي جلب توجه خواننده به بخش هاي خاص استفاده كنيد.



12- از تظاهر پرهيز كنيد. خودتان باشيد تا مقاله شما واقعي به نظر برسد.



13- از نكات طنزآميز استفاده كنيد. مردم حتي وقتي در حال دريافت اطلاعات در مورد مسائل كاملاً جدي هستند، مايلند استراحت كوتاهي داشته باشند و قدري بخندند.



14- از درون خود براي نوشتن كمك بگيريد. سخنان بي تكلف بيشتر به دل مي نشيند. تنها كافيست كه جملات را مرتب و به هم متصل كنيد.



15- راستگو و امين باشيد و از مطالب ديگران در مقاله خود استفاده نكنيد. اين كار نوعي دزدي است. پس خودتان براي نوشتن مطالب تلاش كنيد و اگر از سخنان يا ايده هاي شخص يا مقاله ديگري استفاده كرديد، حتماً نام او را در كنار مطلب آورده شده، ذكر كنيد و از او تشكر كنيد.



16- متواضع باشيد و تصور نكنيد كه خوانندگان در سطحي پايين تر از شما قرار دارند.



17- از شماره گذاري و بخش بندي در مقاله خود براي مرتب كردن مطالب استفاده كنيد. به اين ترتيب دنبال كردن مطلب براي خواننده ساده تر خواهد بود.



18- اطلاعات شخصي خود را در انتهاي مقاله قرار دهيد. مطمئن شويد كه اين اطلاعات براي دسترسي آسان به شما كافي هستند. اين بخش يك تبليغات مجاني براي شما خواهد بود.



19- در انتهاي مقاله پيشنهادي را براي خوانندگان در نظر بگيريد مثل ارسال مطلبي خاص به آدرس پست الكترونيك آنها. به اين ترتيب ليستي از افراد علاقه مند را خواهيد داشت كه بعدها مي توانيد در بخش بازاريابي خود از آنها استفاده كنيد.



20- قبل از قرار دادن مقاله روي وب تمام لينك هاي موجود در آن را چك كنيد.



21- مقاله خود را از طريق سيستم هاي پاسخگوي خودكار منتشر كنيد.



22- مقاله را با يك جمله يا پيام تاثيرگذار به اتمام برسانيد. آخرين جمله و پاراگراف شما بايد خلاصه اي از تمام مقاله باشد و به نحوي خواننده را تشويق كند كه از همين حالا نكات گفته شده را اجرا كند.



23- نهايتاً مقاله خود را دوباره چك كنيد تا كلمات ناهماهنگ يا اشتباهات املايي در آن وجود نداشته باشد. در واقع شما ويراستار مقاله خود هستيد.



24- مطمئن شويد كه مقاله روند و جريان مناسبي دارد و مطالب به هم پيوسته و مرتب قرار گرفته اند.



25- دوباره خواني و دوباره خواني تا جايي كه مطمئن شويد كه همه چيز درست است.

براي نوشتن مقاله "بهترين ها را انجام دهيد و منتظر عالي ترين ها باشيد."

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:2
حتماً برای شما هم پیش آمده است که ای میلی را برای کسی فرستاده اید و گیرنده، به هر دلیلی، اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید ای میلی از شما دریافت نکرده یا اینکه آن را باز نکرده و متن آن را نخوانده است و شما هم نمی توانید مطمئن باشید که او راست می گوید یا خیر اما آیا ابزاری برای اطمینان شما وجود دارد یا خیر که در جواب باید گفت بله به این صورت که اگر از کاربران Microsoft Outlook و Exchange Server باشید می توانید به راحتی هنگام فرستادن ای میل، بخواهید که رسیدی هنگام باز شدن آن ای میل برای اطلاع شما فرستاده شود. اما از آنجا که اکثر ما این روزها از ای میل های تحت وب مثل یاهو، جی میل، هات میل و امثال آن استفاده می کنیم و این سرویس ها ویژگی فوق (مانند Microsoft Outlook) را ندارند، امروز می خواهیم روشی رایگان و ساده معرفی کنیم که کاربران ای میل های تحت وب هم بتوانند «رسید» باز شدن ای میل توسط گیرنده را به محض خوانده شدن ای میل دریافت کنند. این روش رایگان است و با تمامی سرویس های ای میل نیز سازگار است. سرویسی که این کار را برای شما امکان پذیر می کند SpyPig نام دارد. این سرویس به محض اینکه ای میل شما را گیرنده آن باز کرده و بخواند، پیغامی برای آگاهی شما می فرستد. این پیغام حاوی اطلاعات دیگری مانند IP گیرنده ای میل و تعداد دقیق دفعاتی که او متن ای میل شما را باز کرده و خوانده است نیز هست. استفاده از SpyPig بسیار آسان است. کافی است به این سایت مراجعه کنید و کارهای زیر را انجام دهید.



▪ قدم اول: ای میل خود را در جعبه متنی مربوطه وارد کنید (ای میلی که می خواهید پیغام های مربوط به خوانده شدن ای میل های ارسالی تان را در آن دریافت کنید).

▪ قدم دوم: عنوانی برای پیغام هایی که از این سرویس دریافت خواهید کرد انتخاب کنید و در جعبه متنی مربوطه وارد کنید (مثلاً بنویسید: «رسید دریافت ای میل توسط آقای فلانی»).



▪ قدم سوم: یک تصویر به دلخواه از بین تصاویر انتخاب کنید (پیشنهاد می شود تصویر خالی سفید را انتخاب کنید تا گیرنده ای میل شما، متوجه نشود که شما دارید از این سرویس استفاده می کنید).



▪ قدم چهارم: حداکثر تعداد پیام های دریافتی را مشخص کنید (یعنی حداکثر چند دفعه می خواهید وقتی که ای میل شما را گیرنده آن باز کرد برای شما پیغام فرستاده شود).



▪ قدم پنجم: دکمه Click to Activate My SpyPig را بزنید.



▪ قدم ششم: بعد از کلیک کردن، کمی صبر کنید تا شماره انداز شروع به شمارش معکوس کند. قبل از رسیدن آن به صفر، این تصویر را با drag & drop در صفحه متن ای میل خود (که در پنجره ای دیگر در حال نوشتن آن هستید) بیندازید.



▪ قدم هفتم: ای میل خود را به روش معمول خود ارسال کنید. بعد از طی مراحل فوق کار به اتمام می رسد حالا به محض باز شدن ای میل توسط گیرنده، پیغامی برای شما فرستاده می شود و می گوید که چند بار ای میل مربوطه باز شده است و IP گیرنده چه بوده است. دفعه بعد که بخواهید از این سرویس استفاده بکنید هم باز باید همین قدم ها را تکرار کنید. البته به یاد داشته باشید که حتماً ای میلی که می فرستید باید HTML باشد (و نه متن ساده) و دریافت کننده نیز باید HTML فعال داشته باشد.

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:1
حالا که راهي براي خلاص شدن از سيم و کابل پيدا شده، بهتر است روش هاي استفاده بهينه آن را هم ياد بگيريم.

ارتباط بدون سيم (wireless) براي نوت بوک ها از جمله امکانات مهمي است که در سال هاي اخير براي کاربران مهيا شده است. با استفاده از اين سيستم شما از اتصال به اينترنت با استفاده از سيم ها و کابل ها رهايي پيدا مي کنيد که خودش بسيار مهم است.

حال نکاتي وجود دارد که اين امکان را به شما مي دهد که بهترين استفاده را از سيستم بي سيم خود داشته باشيد و از زندگي مدرن ديجيتال بهره بهتري ببريد.



اولين راه

سيگنالي که سيستم هاي بي سيم دريافت مي کنند برد زيادي ندارد و حتي ممکن است ديوار و يا شي حجيمي در آن اختلال ايجاد کند. بنابراين Router را در جايي نصب کنيد که بهترين برد ممکن را دارد.

آن را در مکاني مسطح قرار دهيد و از نزديک کردن آن به اجسام بزرگ بپرهيزيد. بعضي اوقات ممکن است سيستم بدون سيم همسايه ها هم در کار شما اختلال ايجاد کنند بنابراين اطمينان حاصل کنيد که کانالي را انتخاب کرده ايد با ديگر سيستم ها مداخله نمي کند.





راه دوم

معمولا آنتن هايي که روي دستگاه اصلي wirelessها وصل مي شود کوتاه است اما قابليت دريافت سيگنال از همه جهات را دارد و به همين دليل است که شما مي توانيد در هر نقطه از منزل و يا اتاق کارتان حرکت کنيد و همچنان خط فعال اينترنت داشته باشيد اما به هر حال برد آن کم است.

کاري که شما مي توانيد بکنيد اضافه کردن يک آنتن مستقيم (directional channel) است که روي محل هاي ثابت، سيگنال هاي قوي تري مي دهد. با اين کار شما در محلي که بيشتر در آن از رايانه تان استفاده مي کنيد قوي ترين سيگنال را خواهيد داشت.





راه سوم

استفاده از wireless repeater هم راه مناسبي براي بهتر کردن ارتباط شما هست. اين دستگاه ها دقيقا به شکل Router شما کار مي کنند اما به جاي اينکه سيگنال توليد کنند روي سيگنال هاي موجود کار مي کنند. براي داشتن اين سيستم هيچ احتياجي به سيم ها و کابل ها نداريد و با استفاده از آن يک شبکه قوي با ارتباط کامل خواهيد داشت.





راه چهارم

راهي وجود دارد که شما مي توانيد قوي تري داشته باشيد. Antenna Booster همان کاري را که گاهي اوقات براي بهتر شدن تصوير تلويزيون مي کند مي تواند براي سيستم wirelessخانه شما هم انجام دهد.

آنتن هاي کوچک فلزي و يا وسايلي که سيگنال ها را به راحتي انتقال مي دهند در اشکال مختلف شرکتي و حتي ايده هاي خانگي همچون قوطي هاي فلزي به شکل صفحات بشقاب ماهواره اي شکل وجود دارند که به شما کمک زيادي مي کنند و با نزديک کردن آن به آنتن wireless خود تفاوت بسياري را در نتيجه احساس مي کنيد.



راه پنجم:

upgrade firmware

استفاده از آخرين مدل هاي سخت افزاري براي Router از بهترين راههاست. شرکت هاي توليد کننده اين دستگاه ها در تلاش هستند تا هر ساله اين سيستم ها را ارتقا بخشيده و سرويس بهتري ارائه کنند. در کنار دستگاه هاي Router ارائه شده نيز گاهي اوقات براي بهتر شدن سيگنال ها روش هاي و ابزارهاي مختلفي توسط شرکت ها ارائه مي شود که مفيد است و استفاده از آنها به شما کمک خواهد کرد

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:1
به جرأت میتوان گفت پس از سرویس ایمیل یاهو ، اکنون Gmail پرطرفدارترین صندوق پستی الکترونیکی محبوب کاربران است. Gmail با داشتن ظرفیتی تقریبأ نامحدود و نوآوری های مختلف توانسته است امکانات سودمندی را برای استفاده کنندگان فراهم کند. اما Gmail هم بمانند تمامی نرم افزارها و سرویس های اینترنتی دیگر ، قابلیتهای تقریبأ مخفی ای دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 کار جالب که احتمالأ تاکنون با Gmail خود انجام نمیداد بپردازیم!



1- سازمان‌دهی جلسات و قرارها در جی‌میل
البته این ویژگی به درد کسانی می‌خورد که خیلی از سیستم تقویم گوگل استفاده می‌کنند و کارهایشان را با استفاده از آن سازمان‌دهی می‌کنند.
وقتی یک میل برای شخصی می‌فرستید و قراری با او می‌گذارید ، می‌توانید در خود جی‌میل قرار را با کلیک بر روی Add event info سازمان‌دهی کنید ، به این ترتیب قرار به صورت خودکار وارد تقویم گوگل شما می‌شودو شخص دریافت‌کننده میل هم می‌تواند به سادگی قرار را وارد تقویم خود کند.



2- چت آفلاین
تقریبا مثل یاهو مسنجر می‌شود در جی‌میل هم برای یک شخص آفلاین گذاشت.



3- جستجوی پیشرفته
بسیاری از کاربران جی‌میل برای پیدا کردن یک میل خاص از قسمت جستجوی جی‌میل استفاده می‌کنند. اما کاربران بسیار کمتری از جستجوی پیشرفته جی‌میل استفاده می‌کنند. جستجوی پبیشرفته می‌تواند پیدا کردن میل‌ها را بسیار آسان کند ، چرا که می‌شود برای مثال جستجو را محدود به میل‌های ارسالی فقط یک نفر ، یک بازه زمانی مشخص یا میل‌های حاوی پیوست کرد.



4- تذکر به روز شدن گفتگو
فرض کنید میل‌های زیادی را با فردی رد و بدل کرده‌اید و مرتب میل نوشته‌اید و پاسخ گرفته‌اید ، جی‌میل در این طور مواقع میل‌ها را در قالب یک گفتگو یا Conversation مرتب می‌کند. گاهی وقتی دارید پاسخی برای یک گفتگو می‌نویسید ، مخاطب شما میل می‌فرستد. در این طور مواقع یک تذکر به روز شدن گفتگو Conversation update notification ظاهر می‌شود:



5- لینک‌های هوشمند سمت راست
جی‌میل به صورت خودکار متن میل‌ها را پردازش می‌کند ، اگر در متن میل به جای خاص و یا به قراری در وقت معینی اشاره شده باشد ، در سمت راست لینک‌هایی ظاهر می‌شود که کاربر را به سرویس گوگل مپ راهنمایی می‌کند تا مکان مورد نظر را ببنید و یا به کار پیشنهاد می‌شود که قرار مورد نظر را وارد سرویس تقویم گوگل کند تا فراموش نکند



6- از جیمیل برای موبایل استفاده کنید
البته اگر موبایلتان امکان دسترسی به اینترنت را دارد.



7- چرا با چت جواب نمی‌دهید؟!
برای من بارها پیش آمده که میلی برای یکی از دوستان فرستاده‌ام و چون دوستم آنلاین بوده ، بلافاصله پاسخ میل را گرفته‌ام. این طور وقت‌ها آدم متوجه می‌شود که گیرنده میل ، در همان لحظه آنلاین است.
در این طور مواقع اگر مجددا با شخص مورد نظر مجددا کار داشتیم بهتر است به جای رد و بدل کردن میل به صورت عادی در قالب چت به گفتگو با وی بپردازیم : replying by chat



8- ابزار یا گجت جی‌میل را به صفحه شخصی گوگل اضافه کنید
صفحه شخصی گوگل ، صفحه‌ای است که شما می توانید با اضافه کردن آدرس خروجی فید سایت‌های مختلف ، تقویم و یک سری ابزار یا gadget به آن ، صفحه بسیار جالبی به میل خود درست کنید که که حاوی چکیده‌ای از اطلاعات و خبرهای روز باشد : از وضعیت آب و هوا گرفته تا آخرین اخبار روز و از عکس‌های زیبای نشنال جئوگرافیک گرفته تا مناسبت‌های تاریخی روز.
بهتر است به صفحه شخصی خودتان ، گجت جیمیل را هم اضافه کنید.



9- اسناد ضمیمه میل را در Google Docs & Spreadsheets ببینید
فرض کنید میلی برای شما فرستاده شده که یک فایل word یا Excel دارد و شما برنامه word یا Excel را به هر علت در سیستمتان ندارید. چه می‌کنید؟
- شما می‌توانید با کلیک روی open as a Google Docs & Spreadsheets در پایین فایل‌های پیوست‌شده ، فایل‌ها را با استفاده از سرویس آنلاین گوگل ببیند و حتی انها را ویرایش کنید!
- شما می‌توانید فایل word را با فرمت HTML ببنید.
- شما می‌توانید فایل PowerPoint را به صورت یک اسلایدشوی فلش ببینید.

پس میِ‌بینید که در یک سیستم بدون برنامه ، تنها با یک مرورگر هیچ وقت در هنگام چک کردن میل‌هایی با این فایل‌ها دچار مشکل نخواهید شد.



10- اضافه کردن آدرس میل‌های دیگر در قسمت مبدأ میل
فرض کنید شما میل‌های دیگری مثلا در شرکتی که کار می‌کنید و یا دانشگاهی که تحصیل می‌کنید ، دارید و مسئولان شرکت و دانشگاه ، فقط با همان میل به شما جواب می‌دهند. در عین حال نمی‌خواهید برای فرستادن میل به صورت مرتب ، وارد دیگر حساب‌های میل خودتان بشوید.
جی‌میل چنین کاری را ممکن می‌کند:
- وارد حساب کاربری خود در جی‌میل شوید.
- روی settnig در گوشه شمال شرقی صفحه میل! کلیک کنید و بعد برگه Accounts را باز کنید.
- در قسمت Send mail as روی Add another email address کلیک کنید.
- نام و آدرس میل دیگرتان را بنویسید.
- روی Next Step کلیک کنید. جی‌میل برای اینکه تشخیص دهد آدرس میل دیگر واقعا متعلق به ماست یک ایمیل تأییدی می‌فرستد ، شما باید آن میل را باز کند و روی لینکش کلیک کنید تا این مرحله هم انجام شود.
- کار تمام است و از این به بعد می‌توانید وقتی در جی‌میل هستید ، ایمیل‌هایی با آدرس میل‌های دگرتان بفرستید. شخص دریافت‌کننده میل چنین چیزی را می‌بیند:

"From customaddress@domain.com on behalf of yourusername@gmail.com
 

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 3:0
زمان هيچ‌گاه به عقب بازنخواهد گشت. اين جمله زماني كاملا درك مي‌شود كه كاري انجام شده باشد كه نبايد انجام مي‌شد! به‌ عنوان مثال فرض كنيد در يك ايميل تا توانسته‌ايد پشت سر يكي از دوستانتان غيبت كرده‌ايد و قصد داشتيد اين ايميل را براي يكي ديگر از دوستانتان ارسال كنيد، اما به اشتباه ايميل را به همان دوستي ارسال مي‌كنيد كه در متن ايميل دوستي را در حقش تمام كرده‌ايد! شايد مواردي از اين قبيل براي خيلي از شماها پيش آمده باشد. در چنين مواقعي هيچ راه چاره‌اي وجود ندارد جز اين كه خودتان را به بي‌خيالي بزنيد يا با كلي شرمندگي (كه مطمئنا نتيجه نخواهد داد) از طرف مقابل معذرت بخواهيد! البته اين مثال را فقط جهت نشان دادن حساسيت موضوع بيان كرديم، اما موارد مشابهي همچون ارسال ايميل يك شركت به شركت ديگر، ارسال نامه محرمانه به مخاطبان متفرقه و... برخي ديگر از اين موارد هستند. سرويس‌هاي ايميل همچون ياهو، هات‌ميل و... پس از ارسال ايميل هيچ گزينه‌اي را براي جلوگيري از ارسال به‌عنوان فرصتي دوباره براي تصميم‌گيري در اختيار شما قرار نمي‌دهند و به ‌محض دريافت دستور ارسال از طرف شما، ايميل را ارسال مي‌كنند، اما كاربران جي‌ميل مي‌توانند با فعال‌سازي قابليت Undo مدت زمان كوتاهي را براي تصميم‌گيري مجدد و انصراف از ارسال ايميل در اختيار بگيرند! چنانچه مي‌خواهيد اين قابليت را به جي‌ميل خود اضافه كنيد و اين فرصت را داشته باشيد تا ارسال ايميل‌هاي اشتباهي را لغو كنيد، در ادامه ترفند از بهترین های ترفند با ما همراه باشید.



برای این کار:

ابتدا وارد محيط كاربري خود در Gmail شويد.

از بخش بالا-سمت راست روي آيكوني كه به شكل چرخ‌دنده است كليك كرده و از منوي به‌نمايش درآمده روي گزينه Mail Settings كليك كنيد.

سپس به تب Labs مراجعه كنيد.

از ميان امكانات موجود، قابليت Undo Send را پيدا كرده و روي گزينه Enable در مقابل آن كليك كنيد.

با انتخاب گزينه Save Changes تغييرات را ذخيره كنيد.

اكنون قابليت انصراف از ارسال ايميل براي شما فعال شده است، اما (بهترین های ترفند)براي مشخص كردن فرصت اختصاص يافته جهت انصراف بايد مراحل زير را ادامه دهيد.

مجددا به بخش Mail Settings مراجعه كنيد.

تب General را انتخاب كرده و در بخش Undo Send، يكي از زمان‌هاي 30، 20، 10، 5 ثانيه را به‌دلخواه خود انتخاب كنيد.

از اين پس هرگاه ايميلي را ارسال كنيد در كنار نمايش پيام ارسال موفقيت‌آميز ايميل يك گزينه با عنوان Undo نيز تا مدت زمان مشخص شده در مرحله 8 را مشاهده مي‌كنيد كه با كليك روي آن عمليات ارسال ايميل لغو مي‌شود!

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 2:58
نخستين کاري که پس از نصب فتوشاپ بايد انجام دهيد، اين استکه ازمنوي Edit>preferencesپنجره تنظيمات اصلي برنامه ار باز کرده وآن ها را مطابق دلخواه خود تنظيم کنيد، اما همين نکته ساده يکي از آن مواردي است که اغلب طراحان توجهي به آن نمي کنند. با اين کارمي توانيد کارايي نرم افزار فتوشاپ را بهبودببخشيد.به خصوص اگر از کامپيوترهاي نه چندان قدرتمند استفاده مي کنيد،تغييردادن تنظيمات پيش فرض اين برنامه براي شما بسيار ضروري است.اگر تابه حال اين تنظيمات را تغيير نداده ايد يا اگر مي خواهيد تنظيمات قبلي خودرادوباره بررسي کنيد، در اينجا ده ترفند مهم وکاربردي رابه شما معرفي مي کنيم تاتوسط آن ها سرعت فتوشاپ خودرا افزايش دهيد.


1- تعداد مراحل تاريخچه را تنظيم کنيد.
احتمالاً شما هم بارها وبارها ازامکانات پالت تاريخچه استفاده کرده ايد.اين پالت،فهرستي از مراحل عمليات انجام شده روي عکس رادرخودذخيره مي کندومي تواندي با زدن دکمه هاي ctrl+zيا کليک کردن روي هرمرحله از داخل پالت، يک يا چند گام به عقب برگرديد .اين قابليت فتوشاپ بسيار کاربردي است، اما دقت داشته باشيد که ذخيره کردن تعداد زيادي از مراحل مي تواندموجب کند شدن سرعت فتوشاپ شود .تعداد مراحل پيش فرض برنامه، بيست مرحله است، امابرخي از کاربران سعي مي کنند با بالا بردن اين تعداد از داخل تنظيمات اصلي برنامه، درصد خطا را هنگام کارکاهش دهند.بسته به امکانات کامپوترتان مي توانيد از گزينه را از مسير Edit>preferences>performance تغيير دهيد.
پيشنهاد مي کنيم اگر مقدار حافظه کامپيوتر تان کمتر از دوگيگابايت است، به جاي افزايش تعداد مراحل ذخيره شده،ازقابليت Snapshotهاي پالت تاريخچه استفاده کنيد.


2-چه مقدار cache Levelنيازداريد؟
تنظيمات cache Level نيز درمسير Edit>preferences>performance ودقيقاً زير تنظيمات پالت تاريخچه قراردارند.اين تنظيمات هيستوگرام وزماني که طول مي کشد تاتغيير انجام شده روي کي تصوير دوباره روي صفحه به نمايش درآيد را تعيين مي کند.به صورت پيش فرض، شش مرحله براي cache Level تعيين دشه است که تعداد درنهايت مي تواند تا هشت مرحله افزايش يابد.بديهي استکه افزايش اين مقدار موجب بالارفتن سرعت پردازش تغييرات مي شود اين تنظيمات به خصوص هنگامي که با عکس هايي با دقت بالا کارمي کنيد، بسيار مؤثر است. همچنين هنگامي که روي اندازه نمايش کوچک تر(به عنوان مثال،پنجاه درصد)کار مي کنيد،باز هم همين تنظيمات براي پردازش عکس ها د راندازه کوچک تر( Down Sampilng) نيز استفاده مي شود اگر مقدرا حافظه کامپيرتان بيش از دو گيگابايت است.معمولاً روي عکس هايي با دقت بالا (مانند عکس هايي که با دوربين هاي ديجيتال خودتان مي گيرديد) کار مي کنيد، بهتراست مقدارCache Levels راتا هشت افزايش دهيد، اما اگر مقدار حافظه کامپيوترتان زياد نيست وهمچنين اگر روي عکس هاي با دقت پايين(يک تا سه مگابايت) کار مي کنيد، کاهش مقدارCache Levels تا يک يا دو، امتخاب بهتري براي شما خواهد بود، زيرا مي توانيد به سرعت به تجاي Cacheکردن عکس ها، آن ها را ذخيره کنيد.


3-حواستان به مقدار حافظه مصرفي باشد.
فتوشاپ عاشق حافظه(RAM) است واگر جلوي آن رانگيرند تا آخرين بيت حافظه کامپيوترتان رامصرف خواهدکرد.بنانبراين بايد «مقدار حافظه اي که به فتوشاپ اختصاص مي دهيد را محدود کنيد» .تنظيمات مربوط به محدود کردن مقدار حافظه مصرفي نيزدر Edit>preferences>performance قراردارد. مقدرا حافظه کلي سيستم در اين قسمت نمايش داده مي وشد اگر هنگامي که از نرم افزار فتوشاپ استفاده مي کنيد، برمانه هاي ديگري راباز نمي کنيد(به عنوان مثال، Firefox براي جست وجو دراينترنت يا Media playerبراي گوش دادن موسيقي و...) وهمچنين اگر مقدار حافظه کامپيوترتان حدود دو تا سه گيگابايت است، مي توانيد اين درصد را تا 75-80 درصد نيز افزايش دهيد.درغير اين صورت بهتر است اين مقدار را از پنجاه درصد بالاتر نبريد.


4- ازscratch Diskمناسب استفاده کنيد.
فتوشاپ مي تواند به همان صورتي که از حافظه استفاده مي کند، بخشي از حافظه ثابت کامپيوتر را نيزبه عنوان يک حافظه جانبي به کارگيرد.برنامه فتوشاپ اين حافظه راScratch Diskمي نامد هب صورت پيشفرض اين حافظه ازدرايو ويندوز يا (معمولاً) همان درايوCکسرمي شود،اما درايوCبه طورمعمول فضاي خالي چنداني ندارد. واستفاده ازفضاي خالي آن به عنوان scratch Disk موجب کند شدن کل سيستم مي شود. بنابراين بهتر است درايو پيش فرض رابه يکي از درايوهاي ديگر (با فضاي خالي بيشتر)تغيير دهيد. به همين طورترتيب درايون ها ار طوري تنظيم کنيد(با دکمه هاي مثلثي شکل سمت راست فهرست)که درايوC آخرين درايوباشد.


5- قابليت پيش نمايش فونتها را خاموش کنيد.
کاربران فتوشاپ، به خصوص طراحان،علاقه دارند فونت هاي زيادي را روي کامپيوترشان نصب کنند تا هميشه هنگام کار فونت هاي نيازرادردسترس داشته باشند.هنگامي که درفتوشاپ روي منوي فونت ها کليک مي کنيد،بمحض باز شدن اين منو، پيش نمايشي ارفونت هاي دردسترس به نمايش درمي آيد. خاموش کردن پيش نمايش فونت ها مي تواند تأثير زيادي روي بالارفتن کارايي فتوشاپ داشته باشد.براي اين کار به مسيرEdit>preferences>Type رفته ومانند آنچه در تصوير مي بينيد،گزينه «Font perview Size» راغير فعال کنيد.


6-خاموش کردن تصاويرکوچک (Thumbnails)
داخل پانل ها
فراهم کردن پيش نمايش لايه ها درپانل ها وهمچنين درپانل هاي ديگرمانند Channelsو Paths موجب استفاده از حافظه مي شود. به خصوص هنگامي که روي لايه هيا مختلف عکس کارمي کنيد، فتوشاپ براي هر تغيير جديد، لايه هاي مربوط به آن را نيزدوباره پردازش مي کندوباافزايش تعداد لايه هاي تصوير موجب استفاده بيشتر از حافظه مي شود.درصورت تمايل مي توانيد اين پيش نمايش هارابه طور کل خاموش کنيد، دست کم کوچک ترين اندازه ممکن را براي آن ها انتخاب کنيد.
براي اين کار بايددرهرپانل،منوي panel Option راباز کرده ومانند تصوير،گزينه Noneيا کوچک ترين اندازه را انتخاب کنيد.



7-ازفرمان purge استفاده کنيد.
هنگامي که درحال کارهستيد، فتوشاپ اطلاعات تصوير براي فرمان Undo،حافظه موقت يا cilpboardومراحل تاريخچه راذخيره مي کند .اين اطلاعات موجب مصرف حافظه مي شود،به خصوص اگر زمان زيادي راروي يک عکس صرف کنيد يااين که تعداد مراحل زيادي را براي تاريخچه اختصاص داده باشيد، اين مصرف حافظه زياد خواهد بود.براي کاهش اطلاعاتي که موجب مصرف حافظه مي شوند، به مسير Edit>purge>(option) برويد منظور ازOptionحافظه مورد نظر شما بار يخالي شدن است. توجه کنيد که در صورت حدف هريک از اطلاعات،ديگر امکان دسترسي به آن ها رانخواهيد داشت.


8-قابليت هماهنگي فايل هاي PSDوPSBراروشن کنيد.
Maximize PSD and PSB file compatibilityقابليتي درفتوشاپ است که به موجب آن، يک نسخه کپي يکي شده از لايه ها (flattened Copy) همراه فاي لذخيره مي شود تا اطمينان پيدا کنيد که فايل PSDيا PSBشما که درنسخه جديد فتوشاپ ذخيره شده است، در نسخه هاي قديمي تر نيز بدون مشکل باز خواهد شد.اين کا اندکي موجب زيادتر شدن حجم فايل هاي شما مي شود.درضمن اگر بخواهيد از قابليت Edit photoshopنرم افزار لايتروم( photoshop Lightroom) استفاده کنيد، بادي حتماً اين گزينه روشن باشد .براي تغيير اين گزينه به مسير photoshop>preferenced>file Handingبرويد


9-فتوشاپ خودرا شلوغ نکنيد.
اگر چه روي اينترنت الحاقات رايگان(ودرايران درDVDهاي فروشگاه هاي الحاقات غير رايگان) زيادي را يم توانيد پيدا کنيد، اما بايد مراقب باشيد که اين تعداد از امکانات جانبي دردسترس (فونت ها، قلم موها،شکل هاي آماده،استايل ها ، پلاگين ها و.. ) نبايد شمارا فريب دهندو. فتوشاپ خودرا خلوت نگه داريد قرار نيست هرچه دردسترس شما است روي فتوشاپ نصب کنيد.نصب تعداد زيادي پلاگين والحاقات جانبي ، موجب کند شدن کارايي فتوشاپ مي شود.حرفه اي ها ترجيح مي دهند تنها چند پلاگين را روي فتوشاپ نصب کرده وازهمان چند گزينه هزاران نتيجه مختلف را به دست آورند


10- بازگرداندن تتظيمات اوليه فتوشاپ
اگر تنظيمات فتوشاپ خورطوري تغيير داده ايد که براي شما دردسر ساز شده است، احتمالاً اين ترفند کوچک براي شما مفيد خواهدبود.هنگامي که برنامه درحال اجراي دوباره است،دکمه هاي Ait+ctyl+Shiftرا نگه داريد. با اين کاربه محض بالا آمدن فتوشاپ، ازشما سؤال مي وشد که آيا مي خواهيد فايل تنظيمات برنامه حذف شده وبرنامه با تنظيمات پيش فرض اوليه اجرا شود؟ درصورت okکردن اين پرسش ،تمام تنظيمات تغيير يافته حذف شده وفتوشاپ را با تنظيمات اوليه آن مشاهده خواهيدکرد

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 2:53
از ماه‌ها قبل فیس‌بوک و اسکایپ صحبت‌هایی را مبنی بر همکاری دو جانبه انجام داده بودند که بالاخره مارک زوکربرگ در سخنرانی خود به طور رسمی خبر از امکان جدید مکالمه تصویری در فیس بوک را داد و در بلاگ اسکایپ نیز این خبر منتشر شد. فیس بوک با این کار به نوعی هدف عقب نماندن از گوگل پلاس را در سر دارد، حتی این کار می تواند برای خوشنودی کاربران بوده باشد تا از این شبکه اجتماعی دور نشوند و سراغ رقبا نروند. هنگامی که شما امکان مکالمه تصویری را فعال کنید، در سمت راست بخش مکالمه ویدئویی، لیست دوستان آنلاین شما به صورت ردیفی به نمایش در‌می‌آید و در این بخش می‌توانید یه لیست کاملی از دوستان خود دسترسی داشته باشید. در هنگام انجام گفتگوی متنی با دوستان نیز در بالای پنجره، یک آیکون مکالمه تصویری افزوده شده است که موجب دسترسی سریع به این امکان می‌شود. می توانید چند نفر را برای مکالمه تصویری انتخاب کنید و به صورت گروهی با هر یک به مکالمه بپردازید. در ابن ترفند از بهترین های ترفند به معرفی چگونگی فعال سازی و استفاده از این سرویس می پردازیم.




برای این کار:

ابتدا وارد سایت فیس بوک شده و وارد حساب کاربری خود شوید

سپس به آدرس http://www.facebook.com/videocalling بروید.

پس از باز شدن صفحه، در میانه‌های آن، بر روی دکمه Get Started کلیک کنید

بعد از چند ثانیه، در سمت راست‌‌  ساید‌باری ظاهر می‌شود و تمامی دوستان خود را که آنلاین هستند را می‌توانید مشاهده کنید.

سپس با انتخاب هر یک و فعال کردن این سرویس از جانب آن‌ها، می‌توانید یک مکالمه تصویری دو نفره را به راحتی هر چه تمام تر انجام دهید!



بد نیست بدانید که: این امکان جدید فیس‌بوک که با همکاری اسکایپ راه‌اندازی شده است را می‌توان برگ برنده‌ای برای مارک زوکربرگ دانست زیرا دوباره توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند و کاربرانی را با این امکان جدید به سمت خود می‌کشاند و تا حدی تاثیر شبکه‌ اجتماعی جدید گوگل را که این‌ روز‌ها بسیار در مورد آن صحبت می‌شود را کمی خنثی می‌کند زیرا مکالمه تصویری یکی از امکانات وسوسه برانگیز در هر شبکه‌ اجتماعی است و فیس بوک با 750 میلیون کاربر و این امکان جدید خود، به نوعی این کاربران را راضی نگه می‌دارد. به نظر می‌رسد اسکایپ به خوبی از عهده این وظیفه برآمده است و این شرکت را می‌توان یک ناجی برای فیس بوک دانست؛ مایکروسافت ناجی فیس بوک!

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 2:52
در صورتی که شما نیز لپ تاپ دارید احتمالأ تاکنون شرایطی را تجربه کرده اید که امکان اتصال لپ تاپ به برق را نداشته و اجبارأ از باتری لپ تاپ خود استفاده کرده اید. بسته به نوع لپ تاپ ها در صورت داشتن شارژ کامل ، لپ تاپ شما در حدود 2 ساعت و نیم با باتری کار خواهد کرد.

اما نکاتی بسیار ساده هستند که با رعایت آنها به شکل قابل توجهی کارایی باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا خواهد کرد و در لحظات بحرانی به کمک شما میایند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 16 نکته برای حداکثر استفاده

از باتری لپ تاپ بپردازیم که کارکرد باتری شما را از 2 ساعت به 4 ساعت کاملأ تضمین میکند.

1- به طور مرتب Defrag کنید - هر چه هارد دیسک شما سریعتر عمل کند فعالیت کمتری میکند و در نتیجه میزان بهره برداری اش از انرژی باتری شما کاهش می یابد یکی از راه های مناسب برای بهبود عملکرد هارد

دیسک Defrag کردن آن در زمان های متوالی و منظم است، پس در اینکار کوتاهی نکنید.

2- نور LCD را کاهش دهید - امروزه 99 درصد لپ تاپهایی که در بازار عرضه می شوند این قابلیت را دارند که نور LCD یا نمایشگر آنها را تنظیم کنید بهتر است زمانی که از باتری استفاده می کنید روشنائی LCD خود

را روی کمترین حد ممکن قرار دهید، برخی از مدلها قابلیت کاهش میزان فعالیت CPU و بهره برداری اش از منبع تغذیه به شکل بهینه را دارا هستند اینگونه قابلیتهای جانبی لپ تاپ تان را در حین استفاده از باتری فراموش نکنید.
3- برنامه هایی که به صورت پنهانی و در پس زمینه اجرا می شوند را متوقف کنید - اگر آنتی ویروسی دارید که به صورت اتوماتیک شروع به اسکن کردن هاردتان می کند یا ابزاری مثل Google Desktop روی سیستم

شما نصب است که به صورت دائم در حال ایندکلمه مورد نظر شما در تالار فیلتر می باشد کردن فایلها و بررسی هاردتان است و… آنها را از کار بیاندازید. همه ی این موارد باعث فعالیت بیشتر CPU و کاهش کارایی

باتری می شوند. همه ی ابزارهایی که اینگونه عملکردی دارند را در زمانی که از باتری استفاده می کنید غیر فعال نمائید.

4- سخت افزارهای اضافی را جدا کنید - ماوس های USB برخی از انواع Cool Disk ها و… را فراموش نکنید چون اینها نیز به منبع تغذیه نیاز دارند و از باتری شما استفاده خواهند کرد.

5- حافظه ی رم بیشتری به لپ تاپ خود اضافه کنید - هر چه حافظه ی Ram شما بیشتر باشد پروسه هایی که در حافظه ی مجازی یا Virtual Memory سیستم تان بارگذاری می شود کمتر خواهد بود، از آنجایی که

حافظه مجازی و پروسه های موجود در آن هارد دیسک را درگیر می کنند باعث استفاده ی بیشتری از باتری شما می شوند در حالی که داشتن رم بیشتر اصلا سبب استفاده ی انرژی بیشتر نخواهد شد. از طرفی وقتی بخواهید

برنامه هایی سنگین که نیاز به حجم بالایی از Virtual Memory دارند اجرا کنید داشتن مقدار بیشتری از حافظه رم می تواند به شما کمک بزرگی برساند و میزان مصرف انرژی را کاهش دهد.

6- هارد دیسک بر CD یا DVD درایو ارجحیت دارد- هر چقدر که هارد دیسک منبع تغذیه شما را ببلعد به پای CD یا DVD درایوها نمی رسد، ضمن اینکه وجود یک CD در داخل درایو حتی اگر در حال استفاده نباشد

نیز می تواند هر از گاهی مزید بر علت گردد، اگر واقعا احتیاج دارید از یک CD یا DVD در زمانی که در حالت باتری قرار دارید استفاده کنید بهترین راه حل تهیه یک image از آن و اجرای image مذکور توسط نرم افزارهای درایو مجازی است.

7- پین های باتری خود را تمیز نگه دارید - بد نیست هر از گاهی پین های باتری خود را تمیز کنید (ترفندستان) این امر سبب نقل و انتقال بهتر و کامل تر جریان بین باتری و لپ تاپ میگردد و کارایی بهتر و بیشتر مجموعه

می گردد.

8- از باتری خود مراقبت کنید - مراقبت از باتری نیز شرط مهمی است اگر از باتری زیاد استفاده نمی کنید فراموش ننمائید هر دفعه که باتری را شارژ میکنید این شارژ را بایستی هر دو یا سه هفته یکبار مورد استفاده قرار

دهید در غیر اینصورت خیلی سریعتر از چیزی که فکرش را بکنید باتری دچار اشکال می شود. از طرفی شارژ یک باتری Li-on (لیتیومی) نباید هرگز به صورت کامل خالی شود و خالی شدن کامل شارژ باتری فقط در
مورد مدلهای قدیمی توصیه می شود.

9- سیستم را Hibernate کنید نه Standby - قرار دادن لپ تاپ در وضعیت Standby در فاصله های زمانی که به آن نیازی نیست آنهم در حین استفاده از باتری می تواند سبب کاهش مصرف انرژی شود و از طرفی

وقتی به آن نیاز شد بلافاصله کارتان را از سر بگیرید اما وضعیت Hibernate تقریبا سیستم را خاموش نگه می دارد و در زمان نیاز به آن به همان سرعت حالت Standby فعالش میکند.

10- به کاهش دمای لپ تاپ کمک کنید - هر چه دمای لپ تاپ شما کاهش یابد عملکرد بهتری خواهد داشت و هر چه عملکردش سریعتر و بهتر باشد کارایی باتری اش بیشتر خواهد شد، لذا همواره شبکه های ورودی و

خروجی هوای لپ تاپ تان را تمیز کنید و لپ تاپ را در وضعیتی قرار دهید که هوا به شکل مناسبی در آن جریان پیدا کند.

11- Power Options ویندوز را تنظیم کنید - به Power Options در کنترل پنل ویندوز بروید و آن را به شکلی که مناسب می دانید تنظیم کنید اگر Power Schemes را در این قسمت روی Max battery قرار

دهید به صورت اتوماتیک تنظیماتی برگزیده می شوند که می توانند سبب حداکثر کارایی باتری شوند.

12- کارهای اضافی و همزمان را حذف کنید - اگر در وضعیت باتری زمانی که مشغول تایپ یک نامه هستید تصمیم گرفتید MP3 گوش کنید بهتر است از MP3 player خود استفاده کنید تا لپ تاپتان دلیلش هم که واضح است.

13- لپ تاپ مناسب خود را بخرید - اگر واقعا کلمه مورد نظر شما در تالار فیلتر می باشدی هستید که طول عمر باتری برایتان حیاتی است بهتر است برای مدلهایی هزینه کنید که باتری شان کارایی بیشتر و قوی تر دارند

مسلما برای اینگونه مدلها و این نوع باتری ها بایستی هزینه های اضافی را تقبل کنید.

14- شارژ و دی شارژ باتری - اکثر باتری های لپ تاپ های امروزی از نوع Li-on هستند و نیازی به اینکار ندارند ولی اگر از مدلهای

خیلی قدیمی استفاده می کند دی شارژ کامل باتری و شارژ مجددش هر 15 روز توصیه می شود.

15- قابلیت Auto save را خاموش کنید - در حین کار با ابزارهایی مثل Word مایکروسافت و… قابلیت ذخیره اتوماتیک یا auto save را غیرفعال کنید این قابلیت سبب می شود هارد دیسک شما به صورت دائم درگیر

باشد. اگر نگران این هستید که باتری تمام شود و هر آنچه انجام داده اید ذخیره نشده از بین بروند می توانید در همان قسمت Power options تنظیمات را به گونه یی تعریف کنید که در حین تمام شدن باتری سیستم

Hibernate شده و اطلاعات شما دفعه ی بعدی که به جریان الکتریسته دسترسی داشتید مجددا در دسترستان باشد.

16- کاهش فعالیت کارت گرافیک - پائین آوردن رزلوشن صفحه نمایش و غیر فعال کردن اسکرین سیورهای تجملی و … می توانند سبب فعالیت کمتر کارت گرافیکی و در نتیجه افزایش کارایی باتری لپ تاپ گردند.


نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 2:51
شايد محدود کردن کاربر در اعمال تغييرات در سيستم يکی از روشهای مناسب برای جلوگيری از از کار افتادگی سيستم در اثر تغييرات غير لازم ميباشد. بسيار ديده شده که کاربران از تغيير محيط، شرايط و يا نحوه کار سيستم نسبت به قبل گلايه دارند و مدعی هم هستند که هيج تغييری اعمال نکرده اند. اين مساله ای است که اغلب سرپرستان سيستمها با آن مواجه هستند و مايکرسافت در ويندوز 2000 و XP امکانی را بنام Group Policy در ويندوز گنجانده که بتوان دسترسی یه سيستم را به طرق مختلف محدود کرد.


Group Policy اين امکان را فراهم ميکند تا بتوان Control Panel را به روشهای مختلف کنترل کرد:
1- دسترسی به Control Panel و اجزای آن را به طور کل از کار بيندازيد.
2- فقط گزينه های خاصی در Control Panel نمايش داده شوند.
3- گزينه های خاصی را از ديد کاربر مخفی کند.

برای آغاز کار ابتدا بايد وارد کنترل Group Plolicy بشويد که يکی از روشهای دسترسی به آن اجرا gpedit.msc از گزينه RUN در منوی Start مي باشد.




جهت از کار انداختن Control Panel مراحل زير را طی کنيد:
1- از منوی Start گزينه Run را انتخاب کنيد و بعد از نوشتن gpedit.msc با زدن دکمه OK آن را تاييد کنيد.

2- در قسمت User Configuration به Administrative Templates برويد و با زدن علامت + کنار آن به گزينه های آن دسترسی پيدا کنيد و Control Panel را انتخاب کنيد.

3- اگر از ويندوز 2000 استفاده ميکنيد بر روی Disable Control Panel و اگر از XP استفاده ميکنيد بر روی Prohibit access to the Control Panel دوبار کليک کنيد.

4- گزينه Enable را انتخاب کنيد و OK را بزنيد
حالا ديگر هيج يک از کاربرها قادر به دسترسی به Control Panel نيستند حتی شما Administrator عزيز!!!
متاسفانه در يک سيستم Workgroup محدوديت به تمامی کاربرهای سيستم اعمال ميشود حتی Administrator و برای رهايی از اين مشکل بايد از يک سيستم مبتنی بر Domain استفاده کرد تا بتوان با استفاده از OU ها تغييرات را به کاربرها و گروههای خاص اعمال کرد.



نمايش و عدم نمايش گزينه های مورد نظر:
شما مي توانيد جهت دور کردن کاربر از گزينه های خاص در Control Panel اقدام به مخفی کردن گزينه های خاص بکنيد و يا اگر قصد مخفی کردن اغلب کنترلها را داريد مي توانيد از گزينه ديگری استفاده کنيد که به شما اجازه مي دهد به فقط گزينه هايی که مايليد را نمايش دهد:

1- مراحل 1 و 2 حالت قبل را دنبال کنيد.

2- بر روی Hide Specified Control Panel Applets دو بار کليک کنيد و Enable را انتخاب کنيد.

3- بر روی Show کليد کنيد و در پنجره جديد دکمه Add را بزنيد.

4- حالا در پنجره جديد نام کنترل مورد نظر خود را بنويسيد. نامی که وارد ميکنيد بايد عيناً نام کنترل مورد نظر در Control Panel باشد. در اين مثال ما قصد داريم کنترل System را که کاربر در صورت دسترسی به آن ميتواند بسياری از تنظيمات حساس سيستم را تغيير دهد از ديد خارج کنيم لذا بنويسيد system و همه پنجره ها را OK کنيد.


حالا در صورت مراجعه به Control Panel ديگر System را در آن نمي بينيد. به ياد داشته باشيد که فقط قادر به ديدن آن نيستيد و اين به معنی محدود کردن دسترسی به اين کنترل نيست و يک کاربر حرفه ای ميتواند هنوز با نوشتن sysdm.cpl در خط فرمان آن را فرا بخواند.

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 2:50
حرکت برای اجرا استفاده از محیط مترو در رایانه‌های لمسی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 8 جذابیت خاصی را برای کاربران به‌همراه دارد، اما شرایطی را فرض کنید که بدون نیاز به حرکت میان پنجره‌های مختلف و جابه‌جا‌کردن لایه‌های متعدد، با یک حرکت ساده بتوانید نرم‌افزار موردنظرتان را اجرا کنید. پدید آوردن این شرایط توسط نرم‌افزار Gesture2Launch امکان‌پذیر است. به کمک این برنامه شما می‌توانید برای دسترسی به نرم‌افزارها و بخش‌های مختلف سیستم‌عامل، از میانبرهای حرکتی (Gesture) کمک بگیرید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید با رسم یک میانبر به شکل ستاره و لینک‌کردن نرم‌افزار اکسل به آن، شکل ستاره را با حرکت انگشت، روی صفحه‌نمایش رسم کنید و اکسل اجرا شود.



اشکال مختلف، نتایج متفاوت
این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا بدون محدودیت نسبت به ایجاد میانبرهای حرکتی برای نرم‌افزارهای موردنظر خود اقدام کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید میانبرهایتان را به هر شکلی که تمایل داشته باشید ایجاد کرده و هر نرم‌افزاری را که بخواهید نیز به میانبر موردنظرتان اختصاص دهید. همچنین شما می‌توانید برای اجرای فرمان‌های از پیش طراحی شده در نرم‌افزار نیز میانبر ایجاد کنید. به‌عنوان مثال برای قفل‌کردن ویندوز، خاموش‌کردن نمایشگر، کپی‌کردن، تغییر شدت صدا و فعال یا غیرفعال‌کردن ارتباط شبکه‌های بی‌سیم می‌توانید میانبرهای دلخواهتان را ایجاد کرده و بدون نیاز به حرکت میان پنجره‌ها و لایه‌های مختلف ویندوز 8، این فرمان‌ها را به اجرا درآورید.



برخی از مهم‌ترین امکانات این نرم‌افزار به اختصار عبارتند از:
ـ‌ پشتیبانی از قابلیت ایجاد میانبرهای دلخواه
‌ـ‌ استفاده از میانبرهای پیش‌فرض طراحی شده به شکل حروف الفبای انگلیسی
‌ـ‌ پشتیبانی از لینک‌کردن میانبرها به همه برنامه‌های نصب شده در ویندوز
‌ـ‌ پشتیبانی از قابلیت لینک کردن میانبرها به بیش از 30 فرمان از پیش طراحی شده همچون راه‌اندازی مجدد و خاموش کردن رایانه
‌ـ‌ لینک کردن آسان میانبرها به برنامه‌ها و تغییر در لینک‌های ایجاد شده
‌ـ‌ نبود محدودیت در تعداد میانبرها و لینک‌های ایجاد شده (در نسخه رایگان فعال‌سازی پنج میانبر مجاز است)
‌ـ‌ قابلیت استفاده از میانبرهای حرکتی روی تمام بخش‌های سیستم‌عامل


پروژه عملی
حالا که با امکانات نرم‌افزار آشنا شدید قصد داریم به‌صورت عملی و مرحله به مرحله میانبری را به شکل حرف «ح» ایجاد کرده و با رسم آن روی صفحه‌نمایش، نرم‌افزار ماشین حساب ویندوز (Calculator) را به اجرا درآوریم، اما ابتدا نسخه رایگان این نرم‌افزار را از نشانی زیر دانلود کنید:


http://www.linpus.com/products-gestures2...basic.html


1‌ـ‌ میانبرهای موجود
پس از نصب و اجرای نرم‌افزار، فهرستی از میانبرهای موجود در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این بخش می‌توانید با تغییر وضعیت هریک از میانبرها از حالت On به Off آنها را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید با فعال‌کردن علامت چک‌مارک کنار هر میانبر و کلیک روی گزینه Delete نسبت به حذف همیشگی آن اقدام کنید.



2‌ـ‌ میانبر جدید
چنانچه می‌خواهید میانبر دلخواه خودتان را طراحی کنید یا میانبرهای موجود را به برنامه‌های موردنظرتان اختصاص دهید ‌باید پس از اجرای نرم‌افزار روی گزینه Add از بالای صفحه‌، سمت چپ کلیک کنید.

در این مرحله صفحه انتخاب میانبر برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. حالا شما دو انتخاب پیش رو دارید.




1‌ـ‌2‌ ـ استفاده از میانبرهای موجود
چنانچه قصد دارید از میانبرهای حرکتی که از پیش در نرم‌افزار طراحی شده‌اند (میانبرهایی به شکل حروف انگلیسی از a تا z) کمک بگیرید، می‌توانید از فهرست به‌نمایش درآمده در بخش Default روی طرح موردنظر فشار دهید. در ادامه ‌باید فرمان موردنظرتان را به طرح انتخابی اختصاص دهید که در بخش بعد به آن اشاره شده است.



2‌ـ‌2‌ـ‌ ایجاد میانبر جدید
چنانچه می‌خواهید طرح میانبر را به دلخواه رسم کنید می‌توانید روی گزینه Create فشار دهید. در این مرحله پنجره Create Gesture برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید در این پنجره طرح موردنظرتان برای میانبر جدید را رسم کنید. توجه داشته باشید که نقطه آغاز حرکت در طرح میانبر از اهمیت بسیاری برخوردار است. پس از رسم میانبر دلخواه خود چنانچه با پیغام Gesture Existed مواجه شدید به‌این معناست که میانبر دیگری به همین شکل در فهرست میانبرهای شما وجود دارد. باید میانبری را رسم کنید که با میانبرهای قبلی تداخل نداشته باشد. در این مثال ما میانبرمان را به شکل حرف «ح» رسم می‌کنیم. در نهایت با انتخاب گزینه Save میانبر جدید ایجاد شده و برای اختصاص فرمان اجرای نرم‌افزار موردنظر، ‌باید به مرحله بعد مراجعه کنید.



3‌ـ‌ اختصاص فرمان
پس از انتخاب میانبر از فهرست میانبرهای موجود یا ایجاد میانبر جدید، ‌باید فرمان موردنظرتان را به آن اختصاص دهید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در بخش سمت راست از صفحه Choose Action دو تب Application , System وجود دارد. با مراجعه به تب System می‌توانید عملیات سیستمی همچون خاموش‌کردن رایانه، راه‌اندازی مجدد آن، کم و زیاد‌کردن شدت صدا، قطع یا وصل کردن ارتباط شبکه، خالی‌کردن سطل زباله در ویندوز و.. را به انجام برسانید. در بخش Application نیز فهرستی از نرم‌افزارهای نصب شده در ویندوز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با انتخاب این تب و فشار دادن نرم‌افزار Calculator این نرم‌افزار را به میانبر جدیدمان اختصاص داده و با فشار گزینه Save تغییرات را ذخیره می‌کنیم.



4‌ـ‌ به‌کارگیری میانبرها
حالا که میانبر دلخواهتان ایجاد شده است می‌توانید از هر بخش ویندوز آن را اجرا کنید. برای به‌کارگیری میانبرها ‌باید انگشت خود را از گوشه سمت راست صفحه‌نمایش کمی به سمت چپ بکشید تا نوار Charm به‌نمایش درآید. در این حالت می‌توانید طرح میانبر موردنظرتان را روی صفحه رسم کرده و منتظر اجرای فرمان مربوط باشید.



چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید نسخه‌ رایگان آن را با قابلیت اجرا روی نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز 8 از لینک زیر دانلود کنید:

http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌www.linpus.com‌‌/‌‌products_gesture2launch_basic.html



 توجه:

اجرای این نرم‌افزار نیازمند صفحه‌نمایش لمسی است. این نرم‌افزار در دو نسخه رایگان و تجاری انتشار یافته که نسخه رایگان دارای محدودیت‌هایی در تعداد میانبرها و لینک‌های ایجاد شده است.

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 2:49
خواندن این ترفند را به همه کاربران توصیه میکنم همان‌طور که می‌دانید فایل‌ها در فرمت‌های مختلفی ذخیره و قابل استفاده‌اند. به‌عنوان مثال فایل‌های صوتی دارای فرمت‌هایی همچونMp3، WMA ، OGG، AAC و WAV بوده و فایل‌های ویدئویی در فرمت‌های مختلفی اعم از AVI، MKV، MP4، VOB و... وجود دارند. گاهی اوقات هنگام تغییر نام این فایل‌ها ممکن است بخواهید فرمت آنها را نیز تغییر دهید. به‌ عنوان مثال شاید بخواهید برای عدم دسترسی آسان به مجموعه‌ای از فایل‌های PDF، فرمت آنها را به AVI تغییر دهید تا کسی قادر به بازکردن فایل‌های شما نباشد‌؛ چرا که تشخیص این که فرمت اصلی فایل چه بوده است کار ساده‌ای نیست. تغییر فرمت چند فایل کار چندان سختی نیست اما اگر تعداد فایل هایتان 2 یا سه رقمی باشد این کار به صورت دستی چندان ساده و عقلانی نیست! البته نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که امکان تغییر نام و فرمت به‌صورت گروهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر می‌خواهید از مهارت خود در ویندوز استفاده کنید و آن را به رخ بقیه بکشید، و بخواهید بدون نیاز به نرم افزار فرمت گروهی از فایل ها را تغییر دهید می‌توانید از این ترفند منحصر به فرد در بهترین های ترفند استفاده کنید تا تمام فایل‌های موجود در یک پوشه را براحتی به فرمت دلخواه خود تغییر دهید.

برای این کار:

1 ـ ابتدا صفحه ویندوز اکسپلورر (یک صفحه همچون My Computer) را باز کرده و از منوی Tools به Folder Options مراجعه کنید.

2 ـ تب View را انتخاب کرده و علامت چک‌مارک کنار عبارت Hide extensions for known file types را غیرفعال کنید.

3 ـ حالا به پوشه موردنظرتان که قصد تغییر فرمت فایل‌های داخل آن را دارید بروید و با کلیک راست ماوس در بخشی خالی از صفحه روی گزینه New و سپس گزینه New Text Document کلیک کنید.

4 ـ فایل متنی ایجاد شده را باز کرده و دستور زیر را در آن بنویسید:

REN *.jpg *.png

توجه: در این دستور ما قصد داریم تمام فایل‌هایی را که به فرمت jpg هستند به png تبدیل کنیم. پس همان‌طور که مشاهده می‌کنید هنگام واردکردن دستور ‌باید ابتدا فرمت اولیه سپس فرمت موردنظر را وارد کنید.

5 ـ پس از تایپ عبارت مورد نظر در فایل متنی، از منوی file گزینه Save as را انتخاب کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده، از بخش Save as type گزینه All Files را انتخاب کنید. در نهایت در قسمت File Name نام موردنظرتان را با وارد کردن پسوند cmd . وارد کنید. (به‌عنوان مثال نام rename.cmd )

6 ـ هر زمان که فایل ایجاد شده در مرحله 5 را اجرا کنید، تمام فایل‌های هم‌مکان با این فایل از فرمت jpg به png تغییر خواهند یافت.
 
نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 2:48
تبلت ها ابزارهایی سودمند برای انجام طیف وسیعی از کارهای عادی از قبیل مشاهده ی ویدئوها، اجرای گیم ها و یا وب گردی به شمار می روند. با این حال وقتی پای صحبت از امور «حرفه ای و شغلی» به میان می آید همواره این سوال مطرح خواهد شد که آیا تبلت ها نیز می توانند در حد و اندازه ی لپ تاپ ها کارآمد ظاهر شوند؟

با بهره گیری از 5 روشی که در ادامه معرفی می شوند، می توانید کارایی تبلت خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.

1-استفاده از اپلیکیشن ها و سرویس های واسطه




اپلیکیشن Parallels Access، یکی از بهترین برنامه های ریموت کنترل موجود محسوب می شود. با استفاده از این اپلیکیشن که فقط بر روی آیپد قابل اجراست، می توانید اپلیکیشن ها و گیم های مختلف را از طریق تبلت خود، در مک و PC اجرا کنید. اپلیکیشن Parallels Access با قیمتی 79.99 دلاری، محصولی نسبتا گران قیمت محسوب می شود. با این حال تجربه ی کاربری مناسب و طیف وسیع امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار کاربر قرار می دهد قیمت آن را توجیه خواهد کرد.

به همین ترتیب اپلیکیشن های نظم دهنده ایی مانند Dropbox ،Trello و Campfire نیز کارایی آیپدتان را افزایش خوهند داد.

2- بازسازی صفحه ی Homepage:

گیم های معتادکننده و وسوسه برانگیز را در صفحه ی Homepage تبلت قرار ندهید! جهت دسترسی آسان تر به برنامه های ضروری و استفاده ی بهینه از تبلتتان، اپلیکیشن های کاربردی را در قسمت Homepage تبلت و گیم ها را در صفحه ی اپلیکیشن ها قرار دهید.

3- استفاده از افزونه ی کیبورد:



تاچ فایر(Touchfire)، افزونه ای مخصوص کیبوردهای مجازی است که توسط قابی مغناطیسی و تاشو به آیپدتان متصل شده و تجربه ای ملموس از کار با یک کیبورد سخت افزاری را ارائه می دهد. تاچ فایر هم با قیمتی 49.99 دلاری چندان ارزان قیمت نیست با این حال برای آن دسته از کاربرانی که بیشتر با تایپ کردن سر و کار دارند، سودمند خواهد بود.

4-خرید کیبوردهای اکسترنال مخصوص تبلت:



کیبوردهای قابل حمل و نقل نیز گزینه های مناسبی برای تایپ با تبلت ها محسوب می شوند. ما کیبورد k810 Logitech را به شما پیشنهاد می کنیم با این حال بسته به سلیقه تان می توانید مدل های دیگر را نیز انتخاب نمایید.

5- استفاده از تبلت به عنوان نمایشگر دوم:



در هر دو پلتفرم iOS و اندروید، اپلیکیشن های مختلفی جهت نمایش صفحه ی دسکتاپ بر روی تبلتتان وجود دارند. در ادامه برخی از این اپلیکیشن ها را معرفی می کنیم:

Air Display (غیر رایگان): این اپلیکیشن امکان اتصال آیپد و تبلت های اندرویدی به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز و مک را فراهم می کند. علاوه بر این، Air Display تبلت شما را به نمایشگری بی سیم برای دسکتاپتان تبدیل می نماید.

iDisplay (غیر رایگان): با این اپلیکیشن به سرعت آیپد خود را به نمایشگری همراه تبدیل کنید.

REDFLY ScreenSlider (غیر رایگان): این نرم افزار برای تبدیل تبلت اندرویدی شما به نمایشگری مخصوص کامپیوترهای ویندوزی مناسب خواهد بود. وبسایت توسعه دهنده ی این اپلیکیشن اعلام نموده که به زودی نسخه های سازگار با پلتفرم های دیگر را ارائه می کند.

MaxiVista (غیر رایگان): این اپلیکیشن نیز با برقراری ارتباط بین آیپد و کامپیوتر ویندوزی شما چنین قابلیتی را ارائه می دهد.

Splashtop XDisplay (رایگان، با استفاده محدود- 4.99 دلار، برای نسخه ی کامل): پیش از این اپلیکیشن Splash را با قابلیت کنترل از راه دور کامپیوترهای دسکتاپ می شناختیم. این بار با نصب همزمان اپلیکیشن های XDisplay و Splashtop Streamer می توانید از آیپد به عنوان نمایشگر دوم کامپیوترتان استفاده نمایید.

اگر به هر دلیلی مایل نیستید از اپلیکیشن های بالا استفاده کنید تنها راه ممکن این است که تبلت خود را در کنار نمایشگر اصلی کامپیوتر یا لپتاپ قرار دهید! به این ترتیب حین کار با کامپیوتر هم می توانید به برخی اپلیکیشن های تبلتتان دسترسی داشته باشید.

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 22:23
خلاف ویندوز 7 که آیکن Computer جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار داشت، در ویندوز 8 در صفحه Start این ویژگی وجود ندارد و خبری از آیکن Computer نیست. در صورتی که علاقه‌مند به اضافه کردن این آیکن به صفحه Start و همچنین صفحه دسکتاپ ویندوز 8 خود هستید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.
 
برای افزودن آیکن Computer به صفحه Start:
ابتدا در قسمت جستجوی موجود در صفحه Start عبارت Computer را وارد نمایید.
اکنون بر روی آیکن آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.
با این کار Computer به صفحه Start ویندوز سنجاق خواهد شد.
 
اما برای افزودن آیکن Computer به صفحه دسکتاپ:
ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.
از قسمت سمت چپ پنجره‌ی باز شده، بر روی Change desktop icons کلیک نمایید.
در پنجره جدید، گزینه Computer را فعال نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
با این کار آیکن Computer را بر روی صفحه دسکتاپ خود خواهید داشت.

نویسنده :¸.·´♥`·.¸پسر دریا¸.·´♥`·.¸
تاریخ: شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت: 21:7
ممکن است شما به طور تصادفی و یا حتی عمدی شخص یا اشخاصی را از لیست مخاطبان (Contacts) خود در Gmail حذف کرده باشید ولی اکنون بخواهید که آنها را بازگردانید. گوگل این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که در این ترفند چگونگی آن را برای شما بازگو می‌نماییم.


بدین منظور:
ابتدا وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید.
در قسمت سمت چپ صفحه بر روی دکمه‌ی Gmail کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Contacts را انتخاب نمایید.
از منویی که زیر کادر جستجو قرار گرفته بر روی More کلیک کنید.
اکنون از منوی نمایان شده Restore Contacts را انتخاب کنید.
در پنجره‌ای که ظاهر می‌گردد می‌توانید یک بازه را انتخاب کنید تا هر مخاطبی که در طول آن مدت حذف شده است، بازگردانی شود.
پس از تعیین بازه، بر روی Restore کلیک کنید تا بازگردانی مخاطبان انجام شود.

درباره من
.·´♥`·.میترسم از بعضی آدم ها......

ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻧد ، ﻓﺮﺩﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﺗﻮﺿﯿﺤﯽ ﺭﻫﺎﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ!

ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭘﺎﯼ ﺩﺭﺩ ﺩﻟﺖ ﻣﯽ ﻧﺸﯿﻨﻨﺪ ، ﻓﺮﺩﺍ ﺑﯿﺮﺣﻤﺎﻧﻪ ﻗﻀﺎﻭﺗﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ !

ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻟﺒﺨﻨﺪﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯽ ، ﻓﺮﺩﺍ ﺧﺸﻢ ﻭ ﻗﻬﺮ و نامهربانیﺷﺎﻥ را !

ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻗﺪﺭﺷﻨﺎﺱ ﻣﺤﺒﺘﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ ، ﻓﺮﺩﺍ ﻃﻠﺒﮑﺎﺭ ﻣﺤﺒﺘﺖ !

ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﺎ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﺵ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ ، ﻓﺮﺩﺍ ﺳﺨﺖ ﺑﺮ ﺯﻣﯿﻨﺖ ﻣﯽ ﺯﻧﻨﺪ.·´♥`·.
موضوعات
ابزارک های وبلاگ